Magdalena Andersson medverkar vid distriktskongressen i Helsingborg

Två personer som håller uppsträckta händer

På lördag samlas Socialdemokraterna i Skåne för att diskutera de allvarliga samhällsproblem som skånska hushåll och välfärden i Skåne står inför. Under dagen medverkar partiordföranden Magdalena Andersson, som bland annat förmedlar en nyhet på energiområdet.

Sjukvård, skolor och omsorg står inför stora besparingar om inte regeringen skjuter till mer resurser. Om detta och andra stora samhällsutmaningar har lokala socialdemokratiska föreningar och kommunorganisationer tagit fram förslag för att lösa. 88 motioner ska behandlas när Socialdemokraterna i Skåne håller distriktskongress på lördag, den 22 april, på Sundspärlan i Helsingborg.

– I en tid när landet har en regering som bara spär på samhällsproblemen så visar vi socialdemokrater ledarskap som tar oss ur den ekonomiska krisen. Med en politik som prioriterar vanligt folk och rättvisa, säger Niklas Karlsson, ordförande för Socialdemokraterna i Skåne.

Under förmiddagen medverkar Socialdemokraternas partiordförande Magdalena Andersson för att tala om det allvarliga ekonomiska läget för hushåll och välfärden.

Senare under dagen presenterar hon och Niklas Karlsson en nyhet på energiområdet.

Hålltider för distriktskongressen:
kl 9.00: distriktskongressen inleds
kl 11.45: partiordförande Magdalena Andersson håller anförande
kl 12.15 paus för lunch
kl 13.30 distriktskongressen fortsätter

Kallelse med handlingar har skickats ut till ombuden men finns även att läsa på vår hemsida.

Klicka här för att läsa mer.