S-politikens ABC

Samhället är vårt gemensamma och olika frågor hänger ihop. Sedan Socialdemokratiska Arbetarepartiet (SAP) bildades 1889 har vårt arbete lett till att Sverige blivit en demokrati med allmän och lika rösträtt och sedan dess har vi stått upp för frihet, jämlikhet, solidaritet och demokrati i Sverige och resten av världen

Det finns inga enkla lösningar på komplicerade samhällsproblem då många frågor hänger samman. För att ta ett exempel så tycker vi det är meningslöst att satsa stora resurser på fler fängelser och domstolar om vi inte samtidigt satsar på att fler ungar ska klara skolan och ha en meningsfull fritid.

Läs mer om vad vårt parti vill i flera stora och tunga frågor på nationell nivå genom att klicka på denna länk. Länk till annan webbplats.

I Skåne har vi en tradition av att vara en stark, röd progressiv röst i samhällsdebatten. Klicka här och läs mer om detta. Länk till annan webbplats.